Jak analizować ceny konkurencji?

Warto określić częstotliwość monitorowania cen konkurencji. Amazon robi to stale. Mniejsze firmy mogą się zdecydować na cotygodniową analizę. W zależności od produktów, konkurencji, rynku i sytuacji, możemy wybrać co ile minut, godzin lub dni chcemy taką analizę. Niektóre firmy mogą zdecydować się na przeprowadzenie analizy co tydzień, co miesiąc, co kwartał lub co rok. Pamiętajmy, że im świeższe dane, tym lepsze dla naszej firmy.

Zbierzmy adresy URL

Następnie przy konstruowaniu swojej strategii biznesowej, zbierajmy odpowiednie adresy URL produktów z cyfrowych portali konkurencji i importujmy zbiorczo do swojego narzędzia do scrollowania. Możemy także zadecydować, aby po prostu scrollować całą witrynę internetową, w zależności od liczby produktów, które mają być monitorowane. Możemy segregować dane i dzielić na potrzebne i niepotrzebne, aby utworzyć raport, idealny do naszych potrzeb.

Przeanalizujmy dane

Uruchommy zestaw danych za pomocą platformy analitycznej i możemy szybko identyfikować trendy, tworzyć rzetelne prognozy, porównywać i oceniać bieżące ceny.

Możemy skonfigurować automatyczne harmonogramy, aby monitorować wiele firm w tym samym czasie lub uwzględniać tylko punkty cenowe (dane takie jak opinie, oceny, specyfikacje, dane produktów i inne).

Będziemy także chcieli monitorować dostępność zapasów oprócz cen, przyjrzeć się historycznym trendom i średnim wartościom, a także skonfigurować powiadomienia, informujące o każdej zmianie. Zbierzmy to, czego potrzebujemy, aby odnieść sukces.

Odpowiedni oprogramowanie

Warto wybrać oprogramowanie, które nie wymaga kodowania ani instalowania. Oparte na chmurze i przyjazne dla użytkownika, będzie scrollować cenne dane biznesowe i obserwować naszych konkurentów. Badania wykazują, że tylko około jedna czwarta firm bierze pod uwagę ceny konkurencji. Jest to przerażający niski wskaźnik, ale jest to doskonała okazja, aby się wyróżnić i zastosować taką taktykę.

Ceny są kluczowe dla rentowności naszej firmy. Nasza strategia cenowa musi wziąć pod uwagę koszty, wartości produktu, zapotrzebowania rynku, potrzeby finansowe, ceny konkurencji i inne czynniki. Tylko z tymi wszystkimi należycie zebranymi danymi, będziemy mieli cały obraz i możemy utrzymać pozycję na rynku.

Ceny online są zwykle płynne i nieustannie się zmieniają. Mogą raz rosnąć, a raz spadać. Jeśli to zignorujemy, stracimy klientów, przychody, zyski i reputację.

Oprogramowanie do śledzenia cen jest niezbędnym i przydatnym narzędziem dla menadżera. Jednak jeśli ograniczymy się tylko do gromadzenia danych, nie osiągniemy przewagi. Musimy także zoptymalizować ceny i pamiętać o ich dynamice. W przypadku kosztów i czasu optymalizacji cen, najlepiej jest skorzystać z kompleksowego narzędzia, które umożliwi nam wdrożenie najskuteczniejszych metod wyceny. Takie oprogramowanie powinno dostarczać odpowiednich danych i wygodnie je wizualizować, abyśmy mogli podejmować właściwe decyzje cenowe. Sprawdźmy częstotliwość odświeżania danych, współdziałać z dowolną witryną w dowolnym kraju, sporządzać raporty z rozwiązaniami do optymalizacji cen i integrować się z systemem ERP poprzez API.

Sprawdź https://dealavo.com/pl

Give a Comment